Sephora

Stores & Services
Find a Sephora

Happening at Sephora

View all

Services

From makeovers to personalized skincare consultations

Free Classes

Get inspired, play with products & learn new skills

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Post in Brand Loyal
|

THE PAT McGRATH THREAD

~ Updated Sept 26th 2019 ~

Since the brand is coming to Sephora. I thought I'd start a thread just for the brand for news and info. 

 

Brand page: https://www.sephora.com/pat-mcgrath-labs

 

 

NEW PRODUCTS

Blitz Astral Quad Eyeshadow Palette

https://www.sephora.com/ca/en/product/blitz-astral-quad-P451138

Obsessive Opulence: MatteTrance Lipstick

https://www.sephora.com/ca/en/product/obsessive-opulence-mattetrance-lipstick-P451132

Mothership VI Eyeshadow Palette - Midnight Sun

https://www.sephora.com/ca/en/product/mothership-vi-eyeshadow-palette-midnight-sun-P449790

Eye Ecstasy: Eye Shadow Palette Mini

https://www.sephora.com/ca/en/product/eye-ecstasy-eye-shadow-palette-P448447

Skin Fetish: Sublime Perfection Foundation

https://www.sephora.com/ca/en/product/skin-fetish-sublime-perfection-foundation-P447519

Skin Fetish: Sublime Perfection Primer

https://www.sephora.com/ca/en/product/skin-fetish-sublime-perfecting-primer-P447764

Skin Fetish: Sublime Perfection Setting Powder

https://www.sephora.com/ca/en/product/skin-fetish-sublime-setting-powder-P447770

Skin Fetish: Sublime Perfection Foundation Brush

https://www.sephora.com/ca/en/product/skin-fetish-sublime-perfection-foundation-brush-P448622

Skin Fetish: Sublime Perfection Powder Brush

https://www.sephora.com/ca/en/product/skin-fetish-sublime-perfection-powder-brush-P448623

 

 

Mothership VI Eyeshadow Palette - Midnight Sun

Spoiler
Screen Shot 2019-09-05 at 8.27.56 AM.pngScreen Shot 2019-09-05 at 8.28.04 AM.pngScreen Shot 2019-09-05 at 8.28.15 AM.png

 

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

@veronika23  Ok I lied and I ordered it 😞 It was free shipping and 10% off on the presale. So there ya go! What was that about cutting back 😞

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

Well that's kinda hard to pass up. I might have caved too. Sadly the lippies aren't in stock and didn't get a 10% off. @ChristalM 

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

@veronika23  code is obsessed for 10%

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

Thanks so much! I'm gonna keep my eye out on those lippies. 😄 @ChristalM 

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

Is shipping that bad? I think I've only bought from her site once and it was years ago... Maybe they'll have a special @ChristalM 

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

@veronika23  Last time I checked it was like $20 ish I believe. Too much for,me 😞

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

Oh wow! Yeah too much for me too... the lipsticks are already super expensive. Thanks! @ChristalM 

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

@veronika23 Yeah hopefully she will give up a break at the launch?

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

Yeah that be nice! I might just wait it out and hopefully it will eventually go on sale. 😄 @ChristalM 

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

@veronika23  Yeah I hear ya. I gotta reign my spending and buying in anyway. My s stash is outta hand!

Re: @veronika23 sad :( I am not paying for shipping from her...

@ChristalM  mine too! I haven't bought much this year... especially makeup... but indie nail polish still has me. 😄 😄 😄

Re: THE PAT McGRATH THREAD

@veronika23  Thanks for sharing V! I’m really drawn to that astral blue star cream. Definitely going on my loves list 🙂 

Re: THE PAT McGRATH THREAD

I really like it too @trishavt!

Re: THE PAT McGRATH THREAD

@veronika23  I’m curious about the Chromalux creams, but OMG BLACK-CASED LIP FETISH BALMS, and one of them is black and/or iridescent? Gonna probably need that in my life. 🖤 

Re: THE PAT McGRATH THREAD

@veronika23  Hmm, I don’t see those black Lip Fetish balms today on the PMG Holiday preview page or the Lip Fetish product page. I haven’t checked Instagram at all today. But I hope they’re real and will appear soon! 

Re: THE PAT McGRATH THREAD

@WinglessOne  They’re there. Click on New and then scroll all the way to the bottom. It should be the last item on that page.

Re: THE PAT McGRATH THREAD

@gonerogue  Thank you! I swear they weren’t on the New page when I checked earlier today—but it doesn’t matter because they’re real! 😄 

 

I’m still confused by the shade Noir’s “opaque ebony” description compared to the product swatch photos. Noir looks even more sheer than most other sheer black balms I’ve seen/worn. I’d hoped for a more pigmented black balm. Astral Blue Star’s description seems accurate, though. Based on the product page, Astral Blue Star is the one I’ll buy. 

Re: THE PAT McGRATH THREAD

@WinglessOne  Noir is definitely very sheer but very wearable as a simple balm topped with gloss. I think I will have to cave and get it as well. The other shade looks too glittery for my liking to use as a balm so I know I will have to skip on that 🤷🏼‍♀️

Re: THE PAT McGRATH THREAD

@gonerogue  I just wonder why the product description doesn’t match the product. If not for the product photos, the description would be very misleading. Kinda unusual for PMG. I always notice this kind of thing on product pages and ads, thanks to years of preventing it from happening on my former employer’s site. I can’t not notice it anywhere now. 😄 

 

Anyway, I’m sure Noir will work great for you! I hope someone who buys it will show it swatched over a couple of lipstick shades, to see if it can “enhance” other shades like most other sheer black balms are designed to do. I own several Lip Fetish Balms and I don’t normally use them as balms under any other lip product, because they’re all quite pigmented on me. I have tried using one to alter a topping lipstick’s color. It’ll be interesting to see Noir used that way. 

 

The blue sparkly balm is something I don’t think I have in my collection yet—closest I probably have a very glittery blue violet Givenchy topper, or maybe Bite’s Peacock Pearl gloss—and since I love to wear “unconventional” lipstick shades, that’s definitely the one I’m drawn to. 

Re: THE PAT McGRATH THREAD

Glad you found them @WinglessOne!   Really curious to know your thoughts on it! 🙂

Re: THE PAT McGRATH THREAD

Yeah those black cases are sooooo freaking pretty!!! Yeah I think it's one of those black sheer balms... The blue looks nice too but afraid it might be a glitter bomb. @WinglessOne