Your Basket is Empty
Sign in to see items you may have added previously.
See samples, rewards and promotions in .

Item Added to Basket

Free Shipping!

You're only $50.00 away from Free Shipping.

Post in Beauty Confidential

Confessions Of A Beauty Junkie

Whatever you call yourself... a makeup addict, skin care junkie, a sample hoarder - I am sure you have something to confess. Is it an out of control makeup stash, bins overflowing with samples or shelves filled with skincare? We want to hear it! Share with the community and let us know how you stay organized (pics welcome)

 

If you have tips for organizing out of control stashes we want to hear from you!

 

ps: I love organizing so love to hear what others have to say!

 

giphy.gif

 

pss: I did do a search and couldn't find anything recent close to this topic. Please correct me if I am wrong.

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

lol @tsavorite ya think everyone is so completely crazy about it like all of  us here??? Hahaha I thought so for a long time but I'm sort of starting to wonder... I'm sure glad tho that we all have each other here Smiley Wink

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

@PaletteAddict99,

Of course, we are the normal ones!

  I'm glad we have each other, too!  Smiley Happy

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

I'm not the most organized guy, so I'll be reading through his thread and you bet I'll be taking notes! I keep a lot my samples in several plastic containers, and my everyday go to products are shoved into a drawer in my bathroom. This thread is 100% necessary for me right now lol.

 

Also, @veronika23 that GIF is everything! Haha

Cheers!
Nikko

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

@NikkoBT.  You can find some great plastic containers at the dollar store and can insert those into your bathroom drawer to organize your products. Most of my skin care are on shelves but I use a plastic basket to contain some of the smaller bottles.  I already had a spreadsheet for my makeup so I added a sheet for testing skin care and perfumes. I write little notes so I know what I will want to buy later on Smiley Very Happy

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

Oooh a spreadsheet is such a great idea! I'm definitely going to be trying that out. I used to just add things to my loves list, but I love how I would be able to leave notes for a particular item if I put it in a spreadsheet. SO doing this!

Cheers!
Nikko

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

@NikkoBT  it is so handy I tell you!  Especially for me since I do buy a lot of MAC and sometimes they re-promote so it's good to look up a color name Smiley Very Happy  Just make sure that if you have an extensive sheet to back up your document so you don't loose the info Smiley Wink

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

I second @suessquatsch and @veronika23's rec on a spreadsheet. I have a Google sheet with different tabs for most of my items (not mascara, since those get tossed frequently, and not foundation, since I usually only have one open at a time). I mark down what I wear each day, and leave notes (the lipstick lasted through dinner, the eyeliner smudged). If I post a photo on IG, I leave a link the spreadsheet so I can see how a product looked on me IRL instead of just relying on my memory or a hand swatch. The spreadsheet also lets me tally which products I'm using and what I'm not touching, which helps me clear out my stash.

 

It takes a little while to set up, but I actually find it quite soothing, and I enjoy categorizing it.

 

@NikkoBT

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

Oh that's a good idea with the IG link @TKLJ!

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

I love the idea of adding a link from an IG post! So many great ideas, I'm so inspired Smiley Happy

Cheers!
Nikko

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

@veronika23That makes me feel better that someone else has spreadsheets of their makeup. My partner makes fun of me because I have created spreadsheets especially for my lip products to track how quickly I use up different colours and finished etc. I should also add more sheets for skin care and other products - good idea!

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

@suessquatsch  just saw your main post. Smiley Very Happy  That's cool you have usage on yours Smiley Happy

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

I second the plastic dividers. I recently brought some order to this formerly horrible bathroom drawer. I'm proud that has stayed manageable, unlike everything else that gets out of control pretty fast! @NikkoBT @veronika23

 

IMG_0379.JPG

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

It does get out of hand pretty fast doesn't it @sister13.  I need to re-organize mine again LOL Smiley Very Happy

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

Omg, that organization! Insert heart eyes emoji here*

Cheers!
Nikko

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

I confess... I'm an eyeshadow palette addict.  I'm sure I have more eyeshadow then I will ever need in my lifetime lol.  But I can't help myself when I see something gorgeous, I have to have it. 

Love it.gif

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

@AMK721 eyeshadow palettes are my vice too! i am sooooo much better about buying all the things, except eyeshadow lol.

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

@PaletteAddict99,  

Did you see this post?  It's calling your name!   Smiley Wink

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

Ugggggggh a lifetimes worth is so me as well Smiley Wink

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

I typically call myself a makeup hoarder...well my sister calls me that lol. My hubby just thinks of it as my "makeup stuff". I've known for a while I have a bit of an addiction to makeup/skincare/etc but just kind of let myself be because I'm not harming anyone lol. However, after rearranging the furniture in my bedroom and doing some serious deep cleaning....I realize how much of a problem I had. I don't live in a huge house with tons of storage, and I realize I was taking up vital space by holding on to beauty products. 

It felt liberating to get rid of so much stuff that was just there. So much skincare and samples that long ago expired or was close to expiring. I notice I do shop a lot to get sample bags and other deals. But it's just the novelty of it all. I wasn't using the stuff. Just kind of holding on to it for a rainy day...that never came lol. I still have some glossybox boxes in the back of my closet filled with stuff that just needs to be thrown away but otherwise everything is within reach now. I have A LOT of beauty related products that I'm trying to use up or giveaway. Fun fact, I tried to get my sister to shop through my stash and she's picky af. She wanted more makeup stuff...like my everyday items and I'm like nahhhh I'm good with those 🤷🏽‍♀️😂. I put up some acylic wall shelves to match the drawers I have on my vanity and have 2 little 3 drawer storage things that holds all of my stuff now. 

I also am picky about the samples I select now, if there isn't anything I'm dying to try or know I really will use, I skip samples. Same goes for promos. My next goal is to unsubscribe to ipsy and play but fomo!!!!

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

Wall shelves. I have my lippies up there and uh not good. Heat rises = sweaty lipsticks. Otherwise, much more space on my table now

 IMG_2686.JPG

Re: Confessions Of A Beauty Junkie

Nice!  I have to do another cleaning soon too Smiley Very Happy

2 Replies
Conversation Stats
Photos26
  • brea.JPG
  • giphy.gif
  • 000.JPG
  • tat.JPG
  • box.jpg
  • 19046792_10211292595568010_728047040_n.jpg
  • 19073007_10211292613048447_1837740830_o.jpg
  • 19074925_10211292613168450_115879645_o.jpg
  • 19047315_10211292613288453_1853827059_o.jpg
  • 19047279_10211292599568110_171528524_o.jpg
  • IMG_3300.PNG
  • Love it.gif
  • IMG_2686.JPG
  • 1497734820584-1407138908.jpg
  • IMG_8996.JPG